zondag 12 april 2015

Zomer 1979, de eerste deklanding kwalificaties met een Nederlandse Lynx.

Begin augustus 1979 vertrokken we met een A Lynx naar Yeovilton voor de deklanding kwalificaties van de vliegers Krijns en Onrust met Engelse instructeurs. Als  mecano was mee dacht ik Ruud Leerdam en electromonteur Puck Nendels.


Ik met puck Nendels.

Ik mocht meevliegen met een Engelse Lynx waarmee Onrust deklandingen maakte op het Engels fregat Avenger. Krijns vloog met de Nederlandse Lynx.


Dat weekend zou er een airshow zijn, vandaar al die helicopters op een rij en niet op het platform.

Op de heenvlucht maakten we een tussenlanding op Manston, dichtbij Ramsgate, en kon ik vanuit de lucht een foto maken van de hoovercraft waar ik een half jaar eerder mee het kanaal overgestoken heb voor de cursus in Sherborne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten