zondag 26 april 2015

4 februari tot 14 december 1980 applicatiecursus OOFF bij de wapentechnische school in Erfprins

Na veel uitstel in verband met operationele onmisbaarheid werd ik toch plotseling in de applicatie opleiding OOFF gezet. Het werd ook tijd want ik was bijna aan de beurt voor bevordering.
Het was een klas met negen relatief oude vliegtuigmakers en zes "jonge" vlootmonteurs waarvan vijf al sergeant. Bij hun ging de bevordering die tijd veel sneller.
Het was ook een leuke hereniging van vliegtuigmakers van De Kooy en Valkenburg
Een aantal lessen werden we samengevoegd met een klas MTS ers van de eerste opleiding waarin ook Peter Toet zat. 
Het was ook de tijd van de eerste wetenschappelijke calculators, Guy had er een waar hij een geheugen strip in moest doen hij zat achter mij in de klas en ik hoorde dan steeds het gegier van het invoeren van dat stripje.

Van links naar rechts Peter Bosch, L Meegdes, Guy van der Klein, Renee Voogd, Ted Duijn met daarboven mijn persoon Koos de Boer, Hans van der Laan, Willem Schaay, Gerrit vam Leeuwen, Jan Rooyackers en Rob Lichtenberg.
Die alternatieve vliegtuigmakers werden zover mogelijk uit het zicht gehouden in de oude bunkers van het zeefront




De vakken waarin les werd gegeven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten