dinsdag 28 april 2015

15 december 1980, van Erfprins naar VSQ 860, 2 februari 1981 gelijk HDO/VDO aan boord van van Galen.

Halfweg de applicatie cursus stond ik op de P voor een plaatsing op Curacao, een van mijn voorkeursplaatsingen maar door een tekort aan radiomonteurs bij VSQ 860 werd dat uiteindelijk toch veranderd en werd ik 15 december weer bij VSQ 860 geplaatst.
Ondanks mijn afwezigheid van ongeveer een jaar kreeg ik gelijk mijn bevoegdheid weer terug want er moest gevaren worden. 2 februari 1981 ging ik al een week aan boord van de van Galen voor een HDO/VDO detachering . Er waren niet genoeg bedjes aan boord en daarom mocht ik van de hut, die eigenlijk was bestemd voor een schout bij nacht, naast de brug gebruik maken. Wel prettig want de hofmeester wekte me me 's morgens en maakte netjes mijn bed op. Hij vond het wel grappig dat ik daar sliep.
We hadden bijna alle dagen dikke mist waardoor de vliegoperaties afgelast werden. 's Avonds waren we dan ook goede klanten in het korporaalsverblijf. Kon ik tenminste een beetje slapen want het was wel een luxe hut maar de misthoorn stond vlakbij en die maakte overuren.
16 februari zijn we weer terug aan boord van de van Galen gegaan om de kwalificaties af te ronden.


van links naar rechts "Papa Lada" Elderink, twee mannen van de scheepsvliegploeg, Fred Vermeer voor de electromonteur waarvan ik even niet op de naam kan komen, Terry van der Woude, Peter Singelenberg en Koos de Boer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten