donderdag 2 april 2015

1976, radiowerkplaats MLTB, De Kooy, radarhoogtemeter

Ook Henk Ruler heeft in mijn tijd gewerkt in de radiowerkplaats ven het MLTB. Ik herinner me heel goed dat hij op een gegeven moment bezig was met een Wasp. Hij moest iets solderen en zette de soldeerbout aan in de werkplaats waarna hij tot mijn verbazing "opdracht" gaf deze in looppas naar hem toe te brengen in de hangaar wanneer hij een fluitsignaal gaf.
Ik vertelde hem dat het slimmer was om even een verlengkabel aan te sluiten in de hangaar maar dat was bij Henk niet nodig.
Hij heeft dit uiteindelijk toch moeten doen omdat de hangaar op een voliere begon te lijken. Hij bleef fluiten want ik wilde hem niet horen.



De radarhoogtemeter van de Agusta Bell, ik meen APN22, op de testbank.
Zoals je ziet had ik een mooie stofjas verstrekt gekregen. Er was toch wel veel goed geregeld in het burger bedrijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten