dinsdag 14 april 2015

3 augustus 1979, Yeovilton, royal navy historical flight gereed voor de airshow tijdens ons vertrek naar Culdrose.

Wij moesten 's morgens vroeg vertrekken van Yeovilton Op weg naar Culdrose omdat er die dag een airshow plaats zou vinden. De Royal Navy Historical flight stond al klaar. Een pracht gezicht die oude kisten.

In Nederland hadden twee vrienden toen ik vertelde dat ik een trip naar Engeland zou maken al afgesproken dat ze diezelfde trip zouden maken met de auto en me dan steeds op de vliegvelden zouden oppikken om te gaan stappen. 
's Avonds stonden ze dan ook voor de poort en dat was best handig want het vliegveld was toch nog een stukje buiten de stad Yeovil gelegen. De anderen waren bekend hier en gingen naar de respectievelijke verblijven, OOFF en OFF verblijf, ik was de enige korporaal.
De mannen hadden een hotelletje gevonden en ook een gezellige pub dus het voorbereidende werk was gedaan.
Wat schertste mijn verbazing toen ik de laatste avond binnenstapte dat een van de Engelsen daar mij zei te herkennen. Ik vertelde hem dat hij zich moest vergissen want dit was de eerste keer voor mij in Yeovil. Daarop zei hij "je heet toch Koos?"
Het bleek dus dat hij mij herinnerde van het Half Moon Hotel in Sherborne waar ik een half jaar daarvoor logeerde in verband met een fabriekscursus. Hij vroeg of ik Janet, die toen in het hotel werkte, al ontmoet had en ik antwoordde natuurlijk van niet want ik had geen contact meer met haar.
Hij nam de telefoon en belde haar waarna hij de telefoon aan mij gaf. Janet was verbaasd dat ik weer inde buurt was en wilde mij graag ontmoeten.
Niet heel lang daarna stapte ze binnen en vloog om mijn nek, mijn maten begrepen er niets van, ze waren wel wat van me gewend in Nederland, ik was daar DJ, maar dit hadden ze niet verwacht, ik zelf natuurlijk ook niet.
Het werd een gezellige avond en ik dacht dat ik netjes afscheid had genomen want de volgende morgen zouden we weer vertrekken naar onze volgende bestemming. Ik ben waarschijnlijk niet al te duidelijk geweest, dat heb ik later in Culdrose moeten ervaren maar daarover later meer.


Swordfish, Firefly en Seafury

De motor van de Swordfish is opgestart




Geen opmerkingen:

Een reactie posten