zondag 8 maart 2015

1975, Poolster, Tanger, Layla uit Ceuta in Bar Maroc

Tanger, ook zo'n wereldhaven. Voordat we binnenliepen werden we gewaarschuwd, geen hasj en bepaalde wijken mijden.
Overdag dus even rondgewandeld en we waren niet echt onder de indruk van de mogelijkheden.
Toch 's avonds op stap gegaan met mijn collega kpl vliegtuigmaker electromonteur Mathieu Tering.
Al snel zagen we een gebouw met de naam "bar Maroc" dus het leek ons de moeite waard om daar een kijkje te nemen. We bestelden daar een drankje en al snel was Tjeu in gesprek met de iets oudere dame achter de bar. Hij sprak vloeiend Spaans dus dat kwam goed uit. Ze konden het goed met elkaar vinden en Tjeu vond dat ze veel op Nana Mouskouri leek en zette haar zijn bril op om de gelijkenis te accentueren. Hij kon niet meer kapot en we hadden ons plekje gevonden vooral toen even later een paar gesluierde dames binnen kwamen. Ik vond het al vreemd dat die deze bar binnen kwamen maar de dames gingen naar achteren en kwamen even later terug zonder de witte tent en de sluier. Ik weet niet of het door de drank kwam maar ik was gelijk onder de indruk. De transformatie was compleet want met de korte rokjes kreeg ik het er toch wel warm van. Ik sprak echter geen Spaans maar al snel werd ik door een mooie jonge dame naar de dansvloer gehaald om te dansen op de muziek van George Mc Gray, Rock you baby. Ze hield me goed vast en zong Fuck you baby, een duidelijk signaal dat ze niet enkel geinteresseerd was in dansen.
Daarna aan de bar iets gedronken en Tjeu fungeerde als tolk waardoor kwam ik te weten dat ze Layla heette en uit Ceuta, een Spaanse enclave kwam.
Het werd dus allemaal heel gezellig want de bazin achter de bar was helemaal gelukkig dat ze door tjeu werd vergeleken met Nana en ik kon me met lichaamstaal goed redden met Layla.
Op een gegeven moment stelde layla voor dat we even apart zouden gaan want er bleken kamers beschikbaar te zijn op de boven verdieping. Helaas was mijn Marokkaanse geld net genoeg voor de rekening maar tjeu onderhandelde dat ik voor een Hollands tientje naar boven mocht met Layla.
Lalyla bleek naast goed te kunnen dansen ook andere kwaliteiten te bezitten en ik vermaakte me prima maar intussen was het al behoorlijk laat geworden maar Layla liet me niet gemakkelijk gaan. Uiteindelijk kon ik haar duidelijk maken dat ik Tjeu niet langer kon laten wachten, de bar was al uren gesloten. Volgens Tjeu had er ook politie voor de deur gestaan en moesten ze zich stil houden.
Eenmaal beneden werd er iets aan Layla gevraagd, ze antwoordde muy bien en dat kon ik verstaan.Ik neem aan dat ze het naar de zin heeft gehad.
Helaas moesten we die morgen ook uitvaren dus hebben we afscheid genomen.
Eenmaal aan boord wilde ik voor de zekerheid toch even ontsmetten maar ik had dat nog nooit gedaan en vroeg of de ziekenpa mij kon voorlichten. Er werd echter hard gewerkt in de ziekenboeg want er was een onderofficier van de valreep gevallen en had zijn kaak gebroken.
Ik meen dat de Poolster nogal hoog lag en de valreep op een stapel palets was geplaatst waarna een andere loopplank op een hoek van 90 graden verder naar beneden voerde.
Die onderofficier was met een snee in zijn neus rechtdoor gelopen en het beton daar was hard.
Nadat hij was behandeld wilden ze mijn wonden ook verzorgen want mijn nek bleek vol te zitten met zuigzoenen en de ziekenpa dacht dus dat ik ook een ongeluk had gehad. Toen hij hoorde waarvoor ik kwam nam hij het me niet meer kwalijk dat hij zo laat nog werd gestoord.
Uiteindelijk een haven die ik nooit meer vergeet.






Dit vond ik wel opmerkelijk toen, de sinaasappels aan de bomen op een stadsplein Blijkbaar niet lekker.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten