dinsdag 10 februari 2015

Van 15 oktober 1973 tot en met 6 januari 1974 kaderschool MOKH

Gelijk na de brevetopleiding werd ik overgeplaatst naar MOK Hilversum voor de kaderschool.
Ik zat in de klas met een groep oudere (vliegtuigmaker) magazijnbeheerders  en mannen van de logistieke dienst. Allemaal veel ouder dan mij, ze hadden de maximum 14 jaar volgemaakt meen ik.
Beste kerels maar echte opwindende dingen zijn er niet gebeurt.
Dat werd anders toen we de palenbak in moesten. Het was echt winter en de bak was dichtgevroren, we moesten eerst ijs hakken voordat we konden beginnen. Dit in verband met de veiligheid want we moesten "veilig" in het water kunnen vallen.
Het groepje waar ik in zat wist droog naar de andere kant te komen maar een andere groep plonsde in het koude water en mochten onder de warme douche.

Het eerste gedeelte was best stevig.

De palen gingen schuiven en het laatste stuk moest ondersteund worden.

Ik mocht de stevigheid testen en ondertussen was het behoorlijk gaan sneeuwen.

Droog over en wat was ik blij met deze twee mannendie me letterlijk en figuurlijk niet lieten vallen.

Tussendoor moest het ijs weer worden weggehakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten