dinsdag 17 februari 2015

Dubbelfunctie aan boord

Toen ik aan boord kwam kreeg ik gelijk te horen dat er geen vlootradiomonteur met brevet techveap aan boord was en dat ik daarvoor aangewezen was.
Al snel tijdens de eerste reis begaf een telex het en mocht ik opdraven. Gelukkig is de reparatie gelukt want die telex werd o.a. gebruikt voor de scheepskrant en de bemanning zou wel ontevreden worden zonder nieuws uit Nederland.

Waarchijnlijk wekelijks onderhoud en dit bestond uit het kontroleren van de overdruk in de UHF en Radalt. Eventueel op druk brengen met NATO dry air :).

Het leuke van het varen op de Poolster vond ik de afwisseling door de vele schepen die langszij kwamen zoals dit Amerikaans fregat

Altijd een prachtig gezicht die onderzeebootjagers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten