maandag 9 februari 2015

telefoon centrale op vliegveld Valkenburg

Nog even een ervaring op vliegveld Valkenburg, het was denk ik in 1970 op een weekend toen ik de wacht had, OSRD, monteur zenderpark. Het was in de weekenden natuurlijk heel saai dus zocht ik de gezelligheid op en die vond ik in de telefooncentrale. De telefonistes verveelden zich ook en wilden wel vertellen hoe het allemaal werkte. Het was nog de tijd waar je om naar buiten te bellen de telefonisten moest vragen om een buitenlijn waarop ze je handmatig doorverbonden door je om te pluggen.
Ik vroeg of het mogelijk was om buiten het kamp twee mensen te bellen en die dan met elkaar te verbinden. Dat was dus mogelijk en ik had twee telefoonnummers van de ouders van vrienden. De ouders konden elkaar niet. Wij konden meeluisteren en het ging ongeveer als volgt:
Hallo met mevrouw de Jong.
Hallo met mevrouw Bleeker.
Stilte
Hallo zegt u het maar.
Ja hallo zegt u het maar.
Maar ik ben gebeld.
Hoe kan dat, ik werd ook gebeld.
Daar begrijp ik niets van, wie bent u?
Ik ben mevrouw Bleeker.
Bent u de moeder van Andé dan.
Ja dat klopt en wie bent u?
Ik ben de moeder van Dirk.
Dat is toch ook toevallig, zij zijn toch vrienden?

In ieder geval hebben de dames een half uurtje doorgekwebbeld alsof ze elkaar al jaren kenden en wij lagen in een deuk.
Je kunt je voorstellen hoeveel lol ik had toen mijn vrienden mij dit opmerkelijke voorval vertelden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten