maandag 15 juni 2015

maart 1989 tot juni 1990, Anna Hoeve, ingedeeld in de Rimses invoer groep afdeling configuratie beheer.

Januari 1989 mocht ik de functie van  chef werkcenrtum bij de onderhoudsdienst de Kooy overgeven en vertrok ik nog even naar Erfprins, de SVBO voor de lager management cursus want ik was intussen SMJR geworden.
Bijna gelijk na terugkomst in maart werd ik ingedeeld bij de Rimses invoergroep samen met Jacques Bierens.
We kregen kantoorruimte buiten het vliegveld op de Anna Hoeve.
Jacques was belast met de aanpassing van het Bewapenings informatie systeem om dit tijdelijk te gebruiken voor de invoering van het Rimses en ik kreeg als taak een boomstructuur te maken van alle onderdelen van de Lynx om deze later in te voeren in het systeem.
In een ander kantoor zat de invoergroep werkafhandeling met Hein Klok en Bram Kranenburg.
Ik kreeg daarvoor de beschikking over een Apple Mc Intosh computer van VLITECH. Bij de KM werkten we toen nog met DOS computers en programma's zoals WP.
Ik mocht als een van de eersten ruiken aan dat gebruiksvriendelijke systeem met muis en ik kreeg de beschikking over een speciaal programma om die boomstructuur te maken.
Het was wel wennen dat ik buiten het vliegveld op een kantoor ver weg van de operationele gebeurtenissen moest werken. Ik was nog wel tapbaas dus de lunch gebruikte ik in de gouden bal en tapte daar een biertje tussen de middag. Ook maakte ik elke maand ivm restant een rondje over De Kooy om rekeningen te innen.

Helaas heb ik enkel nog foto's van de sloop van de Anna Hoeve.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten