maandag 14 september 2015

13 December 2000 - 14 februari 2001, Militair Revalidatie Centrum Doorn

Ik had al jaren problemen met mijn rug maar in 2000 werd het wel heel erg. Een klein stukje lopen of vooral even stilstaan leverde veel pijn op. Daarbij kwam ik bij VSQ 7 bijna de trap niet meer op.

Ik werd door de neurloloog van het CMH Utrecht 17 oktober naar het militair revalidatie centrum in Doorn gestuurd en daar op de wachtlijst geplaatst voor een rugbehandeling.
13 december werd ik daar opgenomen voor een paar weken en ik dacht na het winterverlof weer gewoon aanwezig te zijn bij VSQ 7.
Daar werd in Doorn echter heel anders over gedacht en werd daar pas 14 februari ontslagen. Wel met een verwijzing naar CMH Utrecht want ik bleef toch een aantal vreemde klachten houden zoals een heel snel oplopende bloeddruk bij rustig wandelen op een loopband.
Onderzoek in het militair hospitaal Utrecht leverde niets op.

Ik kreeg bijvoorbeeld ook zonder enige reden wondroos, mijn hb gehalte was meestal aan de lage kant en er moest een halsfistel worden verwijderd die ging ontsteken.
Ik bleef onder SMD vallen en mocht maar een paar halve dagen per week werken bij VSQ7.
Toch werd ik medisch goedgekeurd voor ontslag.

Achteraf gezien heb ik volgens mij die tijd geleden aan smeulend multiple myeloom. Ik heb onderzoeken gevonden waarin staat beschreven dat deze vorm van multiple myeloma een progressietijd heeft van 2 tot 19 jaar naar symptomatische multiple myeloma.

In 2008 werd bij mij multiple myeloma geconstateerd en ik heb toen mijn medisch dossier opgevraagd om defensie aansprakelijk te stellen, ook omdat ik toen gewezen werd op de mogelijke kanker veroorzakende effecten van PX10.

Uieindelijk heeft defensie aansprakelijkheid geaccepteerd en gemaakte kosten voor o.a. chemokuren en stamceltransplantatie vergoed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten