donderdag 9 juli 2015

Augustus 1994, bevordering tot Adjudant ivm nieuwe functie maintenance engineer avionica

Na vanaf juni 1990 technisch assistent maintenance engineer te zijn geweest kreeg ik er december 1992 een functie bij. Naast configuratie werd ik ook belast met modificatie beheer en werd tevens technisch assistent luchtvaart technische commissie.
Ik deed daarbij dienst als secretaris van de HME, die tijd Visser, en was met hem aanwezig bij de vergaderingen van de LTC. Ik was dan belast met het starten  van de modificaties die waren goed gekeurd door de LTC en deze ook verwerken en bijhouden in het configuratie systeem.

Op een gegeven moment werd ik samen met John Bakker begin 1994 bij de PO, Hans Nauwens uitgenodigd voor een gesprek. Ik stond nummer 1 op de ranglijst en John nummer 2. Er was echter een nieuwe bevorderingsgroep bijgekomen waarin Peter Toet die met een hogere vooropleiding was ingestroomd en daarom een snellere bevordering was beloofd.
Ze hadden een mooi traject voor hem ingeplanned en daar stonden wij in de weg.
Hans Nouwens vroeg ons of wij Peter Toet voor wilden laten gaan, dat was beter voor het hele bevorderingsplaatje.
Ik stemde daar natuurlijk niet voor in want de bevordering was al vertraagd door de samenvoeging van de radio en elektromonteurs naar WDV.
Ik ben blij dat ik niet heb ingestemd want John Bakker heeft daarna bij moeten tekenen om als adjudant de dienst uit te gaan.

Ik had al ingezien dat de toekomst voor mij niet meer operationeel was maar bureauwerk en dat kwam goed uit want ik ben juni 1994 getrouwd na mijn operationele diensttijd met veel genoegen als vrijgezel te hebben vervuld.

Augustus 1994 werd ik dan toch bevorderd en werd maintenance engineer. Mijn taak was blijkbaar te zwaar want ik werd afgelost door twee collega's die ik ook nog moest inwerken en begeleiden in mijn nieuwe functie.

Ik denk dat ik op wat tenen heb getrapt door Peter Toet te blokkeren want ik kreeg gelijk een slechte beoordeling na tijdens mijn vorige plaatsingen de hemel in te zijn geprezen.
Ton Korevaar was aangesteld als mijn chef en maakte mijn beoordeling op maar officieel was John de Hoofd System Engineer mijn eerste beoordelaar. John wilde nogal eens dat ik modificaties onofficieel uit laten uitvoeren want hij wilde alles zo snel mogelijk. Ik werkte daar echter niet aan mee en daarom verlaagde hij de beoordeling.

Ik ben in beklag gegaan tegen deze beoordeling en heb deze ook 100% gewonnen. Het feit dat hij nooit met mij sprak en alles via Ton Korevaar deed had ik naar voren gebracht en ik had ook geen functionerings gesprek gehad met hem.

John en mijn tweede beoordelaar HME Rik van Zwol moesten voor de commissie verschijnen en toen ze ook nog verloren kun je je voorstellen dat de werkverhoudingen goed waren verpest.
Na mijn eerdere weigering om Peter Toet voor te laten gaan met bevordering was mijn carriere voorbij en hoefde ik me geen illusies meer te maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten